Τρίτη, 1 Αυγούστου 2017

Από τον Οκτώβριο η νέα γραμμή του ΟΣΕ μέσω της σήραγγας Καλλιδρομίου. Τι μέλλει γενέσθαι με την περιοχή μας?

Σύμφωνα με τον κο Βούρδα, Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών από τον Οκτώβρη όποιος θέλει να ταξιδέψει από τη Λαμία για Αθήνα, θα πηγαίνει στο νέο σιδηροδρομικό σταθμό Λιανοκλαδίου, θα παίρνει το τρένο και σε 90 λεπτά θα βρίσκεται στην Αθήνα. 
Ολη η διαδρομή θα γίνετε με ηλεκτροκίνηση και τα τρένα θα πηγαίνουν από τη σήραγγα του Καλλιδρομίου ενώ τα intercity θα ξεκινούν από Αθήνα ή θεσσαλονίκη, θα κάνουν μόνο δύο στάσεις στο Λιανοκλάδι και στη Λάρισα.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Αλήθεια από τον Δήμο μας υπάρχει κάποιο σχέδιο για να αντιμετωπίσει το τεράστιο πρόβλημα που πλέον θα προκύψει με την κατάργηση της γραμμής Τιθορέας-Αμφίκλειας-Λιλαίας-Μπράλου? 
Η έχουμε μείνει ακόμη στα ευχολόγια και στις προτάσεις προς τον ΟΣΕ για λειτουργία προαστιακού μέχρι την Λαμία μέσω της υφιστάμενης γραμμής? (Κάτι που αμφιβάλλω πολύ αν θα ευοδωθεί).
Γιατί όπως καταλαβαίνετε όλοι αν ισχύουν αυτά που λέει  ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τότε από τον Οκτώβριο και μετά, η σύνδεση της Αμφίκλειας αλλά και των άλλων χωριών με την Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη είναι Αδύνατη με μέσο μαζικής μεταφοράς μιας και το μοναδικό που υπάρχει σήμερα είναι το τρένο ενώ λεωφορεία (ΚΤΕΛ) όπως είναι γνωστό δεν υπάρχουν.. 
Μόνη λύση που μένει είναι η σύνδεση του σταθμού Κ. Τιθορέας με Αμφίκλεια και γύρω χωριά με δημοτικό λεωφορείο. 
Θα μπορούσε ίσως να υπάρχει και συνέργεια με τον Δήμο Δελφών για να εξυπηρετεί και τα χωριά της δικής του αρμοδιότητας (βλέπε Πολύδροσος, Λιλαία, Γραβιά). 
Και φυσικά μιλάμε για άκρως τουριστικές περιοχές αυτές που αποκλείονται με την νέα σιδηροδρομική γραμμή. Οπότε οι αρμόδιοι, (Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας), ας το σκεφτούν περισσότερο και ας πράξουν τα δέοντα ΣΥΝΤΟΜΑ, γιατί χρόνος δεν υπάρχει πλέον.

Αναλυτικά, σας παρουσιάζουμε τι έγραψε ο Γενικός Γραμματέας του Υπ.ΥΠΟΜΕ στην προσωπική του σελίδα στο Facebook.«Η 30η Ιουλίου , όπως ήδη έχει γραφτεί , ήταν όντως μία μεγάλη ημέρα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ο κεντρικός του σταθμός, ο σταθμός της Αθήνας , άλλαξε πρόσωπο και ηλεκτροκινήθηκε. Οι εικόνες του πριν και του μετά μιλούν μόνες τους. όταν τον Οκτώβριο του 2015 υπέγραφα ως Δ/νων της ΕΡΓΟΣΕ τη σύμβαση του έργου, η πλειοψηφία της σιδηροδρομικής οικογένειας μιλούσε για άλλη μία σύμβαση που δεν θα τελειώσει καθώς είχε γίνει συνήθεια η αναβλητικότητα, η απαξίωση και η εγκατάλειψη. Μία ιστορία που ξεκίνησε με ένα Ολυμπιακό έργο το 2006!!!!!….. και άφηνε το σιδηρόδρομο και την πρωτεύουσα χωρίς σύγχρονο σταθμό και υποδομές.
Η εξέλιξη διέψευσε όλους όσους είχαν συνηθίσει αλλιώς. Και οφείλω να ομολογήσω πως στην εξέλιξη του έργου όλο και περισσότερα μέλη της σιδηροδρομικής οικογένειας το πίστεψαν και δούλεψαν για την υλοποίησή του. Χρειάστηκε απλά, όπως μου είχε πει από το 2015 ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, να πείσουμε πως το εννοούμε ότι θέλουμε να γίνουν τα έργα και όχι να υπογράφουμε συμβάσεις.
Υπήρξαν εντάσεις, χρειάστηκε να σπάσουμε «αυγά» και αλυσίδες (πολλές φορές στην κυριολεξία για να παρακάμψουμε αγκυλώσεις και γραφειοκρατία) αλλά ο σιδηρόδρομος τα κατάφερε. Μπήκε στην επόμενη ημέρα,
Προσωπικά ευχαριστώ όλους τους ανθρώπους της ΕΡΓΟΣΕ, τεχνικούς και μη, που το πίστεψαν και δούλεψαν με πάθος. Όλα τα στελέχη του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να λειτουργήσει ο σταθμός και τα νέα δρομολόγια.
Πλέον χωρίς αλλαγή τρένου, οι πολίτες πάνε από την Αθήνα στο Κιάτο, τη Χαλκίδα και το Αεροδρόμιο γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια.
Και οι αλλαγές θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος του 2017 καθώς από Οκτώβριο τα δρομολόγια θα γίνονται χωρίς μετεπιβίβαση από Πειραιά, τέλος Αυγούστου λειτουργεί η νέα σύγχρονη πεζογέφυρα στο Σταθμό Λαρίσης , τέλος Νοεμβρίου θα φτάνεις χωρίς μετεπιβίβαση στο Λιανοκλάδι, από Σεπτέμβριο σταματούν τα εμπορικά τρένα να μπαίνουν στην Αθήνα, το φθινόπωρο προκηρύσσεται η υπογειοποίηση των Σεπολίων και η Β΄ φάση του Σταθμού Λαρίσης και το Δεκέμβριο θα αποκατασταθούν πλήρως και προσαυξημένα όλα τα δρομολόγια που διακόπτονται ή μειώνονται για τεχνικούς λόγους.
Ταλαιπωρίες προκύπτουν όπως η προσωρινή μείωση δρομολογίων στα Άνω Λιόσια . Αλλά αντιμετωπίζονται με μέτρα παράλληλων μέσων εξυπηρέτησης όπως τα λεωφορεία που δρομολογήθηκαν από Άνω Λιόσια έως Νερατζιώτισσα και είναι σίγουρο πως όταν σε 2 χρόνια επιχειρείς να κάνεις ότι έπρεπε να είχε γίνει εδώ και 15 θα υπάρξουν δυσκολίες.

Όμως το αποτέλεσμα θα είναι περισσότερα δρομολόγια, ασφαλέστερη μετακίνηση. Μετά από δεκαετίες απαξίωσης και εγκατάλειψης ο Σιδηρόδρομος ξαναβρίσκει Ζωή. Οι πολίτες ξαναβρίσκουν ένα μέσο οικονομικό, οικολογικό, γρήγορο και συνεπές. Η Αθήνα απέκτησε ένα σύγχρονο Σιδηροδρομικό Σταθμό που σέβεται τους πολίτες και τις ανάγκες τους».

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αυτά είναι! Από τι μια ολοκληρώνεται ένα έργο εθνικής σημασίας, κι από την άλλη έχουμε τα τοπικά. Το προβλημα λύνεται πολύ απλά με τοπικό δρομολόγιο λεωφορείου από τα χωριά προς την Κ Τιθορέα όπου θα υπάρχουν και τα δρομολόγια του προαστιακού. Όσο για τον τουρισμό της περιοχής.. δηλαδή Πόσοι τουρίστες μετακινούνται με τρένο προς Αμφίκλεια, Πολύδροσο, Γραβιά...; ένας; δύο;..κανένας;