Παρά την αντίθετη άποψη των κατοίκων της Τιθορέας (Βελίτσας), και των Συλλόγων Τιθορέας (Ε.Τ.Μ.Ο.Τ., ΕΝΩΣΗ ΤΙΘΟΡΙΕΩΝ), και παρά τις αρνητικές γνωματεύσεις που έγιναν πριν ένα έτος από: .....α) το Δήμο Αμφίκλειας – Ελάτειας, β) το Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, γ) τον Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α., και δ) το Περιφερειακό Συμβούλιο Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, που οδήγησαν στην απόσυρση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στην Τιθορέα, ο επενδυτής επέστρεψε καταθέτοντας στις 29/3/2024 νέα μελέτη και επιμένει στην εγκατάσταση Υδροηλεκτρικού στην Τιθορέα.
Στη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), υποτίθεται βελτιωμένη:
1. Δεν αλλάζουν τα σημεία εγκατάστασης της υδροληψίας και του σταθμού παραγωγής. Οι συντεταγμένες αυτών παραμένουν ίδιες με την παλιά μελέτη (ΜΠΕ).
2. Χρησιμοποιεί τα ίδια υδρολογικά δεδομένα με την παλιά ΜΠΕ, τα οποία δεν προέρχονται από την περιοχή εγκατάστασης του σχεδιαζόμενου ΜΥΗΕ, αλλά από την περιοχή του Αγοριανίτη ποταμού της Φωκίδας.
3. Περιορίζει το μήκος του τρακτερόδρομου από 1.112 μέτρα σε 636 μέτρα και τα υπόλοιπα 541 μέτρα μέχρι την υδροληψία τα ονομάζει Ζώνη κατάληψης από όπου θα περάσει ο αγωγός.
4. Στην υδροληψία θα σχηματιστεί φράγμα μήκους 8 μέτρα και ύψους 2 μέτρα.
5. Ο αγωγός προσαγωγής μήκους 2.740 μέτρα θα είναι εξ ολοκλήρου υπόγειος εντός ορύγματος και θα έχει πλάτος 2,15 μέτρα και βάθος 1,5 μέτρο.
6. Αποδέχεται την υπογειοποίηση των καλωδίων μεταφοράς ρεύματος
Στη νέα ΜΠΕ ενώ είναι λαλίστατος όταν εκθειάζει τα πλεονεκτήματα της εγκατάστασης του ΜΥΗΕ για την περιοχή, ΑΠΟΣΙΩΠΑ πλήρως τις βλαπτικές συνέπειες από το έργο, με αποτέλεσμα η ΜΠΕ να είναι και πάλι ελλιπής.
Συγκεκριμένα:
Α) Δεν αναφέρει ότι τα 636 μέτρα του δρόμου και τα 541 μέτρα της «ζώνης κατάληψης» είναι μέσα σε ελατόδασος. Γνωρίζοντας τις συντεταγμένες διέλευσης του αγωγού προσαγωγής είναι σε θέση να προσδιορίσει ακριβώς πόσα υπεραιωνόβια δέντρα θα καταστραφούν. Ωστόσο αποκρύπτει σκοπίμως τις συντεταγμένες και δεν κάνει καμία αναφορά στις καταστροφές, που μετά βεβαιότητας θα επιφέρει το έργο.
Β) Δεν αναφέρει πουθενά πως θα ανοιχτεί το όρυγμα μέχρι την υδροληψία και πως θα μεταφερθούν τα υλικά πλήρωσης του ορύγματος (χαλίκι 3Α, σελ. 37 ΜΠΕ), πως θα απομακρυνθούν τα πλεονάζοντα υλικά εκσκαφής (9.445 κυβικά μέτρα εκσαφτικού υλικού, σελ. 90 της ΜΠΕ), χωρίς τη διάνοιξη δρόμου μέχρι την υδροληψία.
Επομένως ο χαρακτηρισμός «Ζώνη κατάληψης» για τη διέλευση του αγωγού είναι πλήρως ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟΣ και αποκρύβει την πραγματικότητα, ότι δηλαδή απαιτείται δρόμος πλάτους πέντε (5) μέτρα (σελ. 38) τουλάχιστον μέχρι την υδροληψία, γιατί τα βαριά οχήματα που ο ίδιος δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει (σελ. 156 της ΜΠΕ), εκσκαφέας, μπουλντόζα, μπετονιέρα κλπ., δεν μπορούν να μετακινηθούν χωρίς την ύπαρξη κατάλληλου δρόμου.
Γ) Αποσιωπά πλήρως το γεγονός ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση ψηφίστηκε ήδη νόμος (και όχι πια σύσταση εμπειρογνωμόνων) για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας, που επιβάλλει την αποκατάσταση της ροής των ποταμών και χειμάρρων σε μήκος 25.000 χιλ. μέχρι το 2030 και την άρση κάθε εμποδίου στη ροή τους. Ο νόμος αυτός αναμένεται να ενσωματωθεί στο Ελληνικό Δίκαιο αρκετά σύντομα.
Δ) Αποσιωπά πλήρως και δεν αξιολογεί ως οφείλει, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τις ξηρασίες που αυτή συνεπάγεται, με αποτέλεσμα την δραματική μείωση των επιφανειακών υδάτων: πχ. Το καλοκαίρι του 2023, η αρδευτική χρήση του νερού που θέλει να αξιοποιήσει, περιορίστηκε δραματικά και με μεγάλη προσπάθεια έγινε εφικτή η πλήρωση της μίας υδατοδεξαμενής για λόγους πυρασφάλειας. Το φετινό καλοκαίρι θα είναι χειρότερο από πλευράς επάρκειας του νερού άρδευσης.
Ε) Δεν αξιολογεί (γιατί δεν εξυπηρετεί το σκοπό του)το γεγονός ότι ήδη έχει εγκριθεί από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας η χρηματοδότηση της μελέτης για τη συγκέντρωση των υδάτων των πηγών της «ΤΡΥΠΗΣ» για ΥΔΡΕΥΣΗ Τιθορέας και Κάτω Τιθορέας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλέον αρκετό πλεόνασμα νερού για την αρδευτική χρήση, άρα και για το ΜΥΗΕ.
ΣΤ) Δεν αξιολογεί, ως οφείλει, τις επιπτώσεις του ΜΥΗΕ στο θεματικό Τουρισμό που με δυναμική έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στην Τιθορέα και την ευρύτερη περιοχή του Δήμου. Η πρόσβαση του καταράκτη της «ΤΡΥΠΗΣ» και η διάσχιση του φαραγγιού της Βελίτσας είναι πλέον στα προγράμματα όλων των πεζοπορικών/ορειβατικών συλλόγων. Κάθε Σαββατοκύριακο το μονοπάτι γεμίζει από επισκέπτες που θέλουν να γνωρίσουν την μοναδική ομορφιά του τοπίου που το ΜΥΗΕ θα το αλλοιώσει σε σημαντικό βαθμό. Αντίθετα, εντελώς παραπλανητικά, αναφέρεται στον θεματικό Τουρισμό που αναπτύσσεται σε σχέση με το Αισθητικό δάσος της Τιθορέας, που δεν έχει καμία συνάφεια με το ΜΥΗΕ.
Ζ) Σε σχέση με την ΗΧΟΡΗΠΑΝΣΗ που θα προκαλέσει η λειτουργία του σταθμού παραγωγής, ο ίδιος αναφέρει ότι στα όρια του οικοπέδου του σταθμού ο θόρυβος θα είναι 50 dB που σημαίνει ότι τη νύχτα θα είναι μεγαλύτερη από τα όρια που θεσπίζει ο Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης που είναι 40 dB (σελ. 165 της ΜΠΕ).
Στην επιχείρηση ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗΣ της Τοπικής κοινωνίας και των αρμοδίων για την έγκριση της ΜΠΕ υπηρεσιών ΛΕΜΕ :
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΤΙΘΟΡΕΑ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ
ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους κατοίκους της Τιθορέας και τους εμπλεκόμενους φορείς να σταματήσουν τα σχέδια εγκατάστασης του σταθμού ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΝΤΑΣ την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για το σχόλιο σας. "blog AMFIKLIA"
Το σχόλιό σας θα δημοσιευτεί μετά από έλεγχο.
Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες.
Σχόλια με υβριστικό, συκοφαντικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο θα διαγράφονται άμεσα.
To "blog AMFIKLIA" δεν υιοθετεί τις απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.