Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

Προαστιακός Σιδηρόδρομος -Προτάσεις -Βελτιώσεις των ενδιαφερόμενων Δήμων

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ

1. ΛΕΒΑΔΕΩΝ κας Πούλου Γιώτας
2. ΘΗΒΑΙΩΝ κου Νικολάου Σπύρου
3. ΤΑΝΑΓΡΑΣ κου Περγάλια Βασιλείου
4. ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ κου Υπερήφανου Λουκά
5. ΑΛΙΑΡΤΟΥ-ΘΕΣΠΙΕΩΝ κου Ντασιώτη Γεωργίου
6. ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ –ΕΛΑΤΕΙΑΣ κου Γώγου Γεωργίου

Προς: τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
            κο  Τσαλίδη Φίλιππο.

ΘΕΜΑ: Προαστιακός Σιδηρόδρομος –Προτάσεις –Βελτιώσεις
 Κύριε Τσαλίδη,
Σε συνέχεια της πρόσφατης συνάντησής μας στο γραφείο σας  και έχοντας αναλάβει την δέσμευση να  υποβάλλουμε εντός εύλογου χρονικού διαστήματος της προτάσεις μας για την αναβάθμιση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που λειτουργεί ήδη πιλοτικά στην περιοχή μας, επανερχόμαστε δια του παρόντος .
Καταρχήν επαναλαμβάνουμε και επικαιροποιούμε την  απόλυτη στήριξή μας στο εγχείρημα, το οποίο ήταν πάγιο αίτημα όλων μας και σας συγχαίρουμε που το ξεκινήσατε. Είναι βέβαιο πως πρόκειται για αναπτυξιακό μέτρο και θα συμβάλλει στην αναβάθμιση όλης της περιοχής που διέρχεται.
Όπως αναφέραμε και στη διεξοδική συζήτηση που είχαμε μαζί σας απαιτούνται συμπληρωματικά μέτρα  και βελτιωτικές κινήσεις που προκύπτουν από την καταγραφή των συμπερασμάτων της πιλοτικής λειτουργίας, αλλά και συνέργειες από διάφορους φορείς, μεταξύ των οποίων και οι Δήμοι μας, γιατί είναι πλέον κοινός τόπος ότι όλους μας αφορά η επιτυχία του εγχειρήματος που είναι προς όφελος των Δημοτών μας.
Στα πλαίσια αυτά καταγράφουμε συνοπτικά τις παρατηρήσεις μας αλλά και τις δεσμεύσεις μας και ευελπιστούμε να  προχωρήσουμε στην υλοποίησή τους.
Όπως αναφέρθηκε από όλους, είναι αναγκαία τα παρακάτω:

1.  Το πρωινό δρομολόγιο προς Αθήνα να λάβει υπόψη του ότι μεταφέρει κυρίως εργαζομένους που δεν μπορούν να παραβιάζουν το ωράριό τους, άρα θεωρείται σκόπιμο να υπολογιστεί με ώρα άφιξης στην Αθήνα όχι αργότερα από τις 8.00 μμ.
2.  Στο  πλαίσιο αυτό πρέπει να δημιουργηθούν νέοι σταθμοί που θα εξυπηρετούν πλήθος επιβατών. Αυτοί είναι: των  Βαγίων (ΣΦΙΓΓΑ) που εξυπηρετεί χωριά με πληθυσμό  περίπου 12.000 κατοίκων ,αλλά και της Τανάγρας που εξυπηρετεί πολύ μεγάλο πληθυσμό (λεπτομέρειες στη συνέχεια).
3.  Πρέπει να συνδεθούν  με λεωφορείο οι σταθμοί που βρίσκονται εκτός πόλης και να επιβαρυνθεί προς τούτο αντιστοίχως το εισιτήριο των εν λόγω επιβατών. Πρόκειται για τον σταθμό  της Λιβαδειάς που πρέπει να συνδεθεί με τις  πόλεις  της Λιβαδειάς  και του Ορχομενού τις  οποίες εξυπηρετεί, του σταθμού των  Βαγίων (ΣΦΙΓΓΑ) και του σταθμού της Αμφίκλειας που εξυπηρετεί τα γύρω χωριά της Φωκίδας.
4.  Πρέπει απαραιτήτως να εμπλουτιστούν τα δρομολόγια, σε πρώτη φάση με απογευματινό και αργότερα με εμβόλιμο το μεσημέρι . Η άποψη που μας παρατέθηκε στη συνάντησή μας ότι το απόγευμα υπάρχουν τα τακτικά δρομολόγια του ΟΣΕ που μπορούν να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες, κατά την άποψή μας πάσχει για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι αυτά τα δρομολόγια δεν σταματούν σε όλους τους σταθμούς που σταματά ο προαστιακός και επομένως δεν εξυπηρετούνται οι επιβάτες και ο δεύτερος ότι η μη συνέπεια των τακτικών δρομολογίων και οι δυσχέρειες που προκαλούν  στους επιβάτες, αντανακλά ευθέως στην αποτελεσματικότητα του προαστιακού την οποία δυσφημεί.
5.  Στη συνάντησή μας κατατέθηκαν κάποιες προτάσεις από τον Δήμαρχο Τανάγρας που αφορούν την περιοχή του μεν, αλλά  συμβάλλουν στην βιωσιμότητα και ενίσχυση όλου του εγχειρήματος. Οι προτάσεις αυτές είναι :
v Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Τανάγρας (στο Σχηματάρι) ,  πρέπει να  επαναλειτουργήσει για τους εξής λόγους .
i)    Είναι σε πολύ μικρή απόσταση απο την κεντρική πύλη της 114 Πτέρυγας Μάχης (αεροδρόμιο Τανάγρας) και όπως προκύπτει και από το συνημμένο έγγραφο της μονάδας οι λόγοι είναι σημαντικοί (εξυπηρέτηση στρατευσίμων , μείωση κόστους , απρόσκοπτη μεταφορά τους χειμερινούς μήνες , πρόσβαση  χωρίς κυκλοφοριακά προβλήματα στις αεροπορικές επιδείξεις  κλπ.)
ii)   Στην περιοχή Οινοφύτων -Σχηματαρίου λειτουργούν περίπου 1250 βιομηχανίες εκ των οποίων οι 650 στην περιοχή του Σχηματαρίου με κυριότερη την ΕΑΒ.Η ΕΑΒ απασχολεί πάνω από 1200 εργαζομένους , η πλειοψηφία των οποίων μετακινούνται από την Αθήνα καθημερινά με τουριστικά λεωφορεία , δημιουργώντας  σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα κατά τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης , τόσο στο Εθνικό δίκτυο Αθηνών –Λαμίας , αλλά και στο τοπικό δίκτυο του Δήμου Τανάγρας.
iii)Θα υπάρξουν  σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία , από το κόστος μεταφοράς των εργαζομένων , όπως και από την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής με την μείωση των εκπεμπομένων ρύπων .
iv)        Αν λοιπόν  επαναλειτουργήσει ο Σ.Σ. Τανάγρας , με το πλήθος των εργαζομένων της περιοχής που θα εξυπηρετούνται καθημερινά , καθώς και των Δημοτών του Δήμου μας , το δρομολόγιο του προαστιακού Αθήνα – Τιθορέα – Αθήνα θα καταστεί βιώσιμο για τον ΟΣΕ , καθώς η επιτυχία του εγχειρήματος θα αποσυμφορήσει την περιοχή μας από τα παραπάνω προβλήματα.

Τέλος στην εν λόγω συνάντηση οι Δήμαρχοι αναλάβαμε δέσμευση να στηρίξουμε το εγχείρημα και να το διαφημίσουμε με κάθε τρόπο. Ήδη αυτό συμβαίνει με Δελτία τύπου που ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό, με μικρά φυλλάδια που κάποιοι Δήμοι μοίρασαν στα σχολεία, στις υπηρεσίες τους  και στα ηλεκτρονικά μέσα της περιοχής και με διάφορους άλλους τρόπους που καθημερινά χρησιμοποιούμε. Η πρόθεσή μας όμως είναι να δημιουργήσουμε «διαφημιστική καταιγίδα», με τηλεοπτικά και διαφημιστικά μηνύματα, εφόσον όμως υπάρξει λύση κάποιων από τα παραπάνω προβλήματα που καταγράφηκαν από τις παρατηρήσεις του επιβατικού κοινού προς εμάς.
Σε κάθε περίπτωση τονίζουμε πως η λειτουργία του προαστιακού είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και είμαστε βέβαιοι πως θα πετύχει. 
Στη Διάθεσή σας
Οι Δήμαρχοι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για το σχόλιο σας. "blog AMFIKLIA"

Το σχόλιό σας θα δημοσιευτεί μετά από έλεγχο.
Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες.
Σχόλια με υβριστικό, συκοφαντικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο θα διαγράφονται άμεσα.
To "blog AMFIKLIA" δεν υιοθετεί τις απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.